Skal forbedre lønnsomheten
Hennig-Olsen Is skal investere 350 millioner kroner i nye bygg, nytt utstyr og nye produksjonslinjer for å bli enda mer konkurransedyktige.
Dette skriver Fædrelandsvennen fredag 7.desember.
Å investere i ny teknologi, gir iskrembedriften også muligheten til å lage nye produkter. Endel av investeringene skal gå til et nytt renseanlegg. Slamproduktene fra isrestene kan brukes til blant annet jordforbedring. Dette er sirkulærøkonomi i praksis.
- Vi har ikke klart å holde oss under kravet til hvor mye iskremrester det skal være i avløpsvannet. I tillegg har surhetsgraden i avløpet vært for høy. Vi har fått straffegebyrer på rundt 200.000 kroner i året. Nå slipper vi også å betale avløpsgebyr på rundt 900.000 kroner, sier Paal Hennig-Olsen til Fædrelandsvennen.
HVA SKJER
Se hele kalenderen >-
Arendalsuka: Alt du trenger å vite om kritiske og strategiske verdikjeder i Norge
VitenUtsillingen, Kystveien 2 -
Arendalsuka Global Outlook 2026: Rebooting Democracy for a New World Order
Arendal Kulturhus, Store Torungen scene -
Arendalsuka: Kutter vi utslippene gjennom omstilling – eller tap av industri?
VitenUtsillingen, Kystveien 2 -
Arendalsuka: Industrimingling
VitenUtsillingen, Kystveien 2 -
Arendalsuka:Batterier i Europas trilemma: Energisikkerhet, konkurransekraft og bærekraft (Battery Norway-arrangement)
Bærekraftscenen